Het domein van het ontwerpproces
Consolidated Services helpt bij het ontwerpen van uw serviceketen of onderdelen daarvan. Of het nu gaat om uw demand- of supply-organisatie, een enkel proces binnen een van beiden of de SLA waar vraag en aanbod samen komen. Zie hieronder een overzicht van het ontwerpdomein.
Hierbij vraagt u zich wellicht af waarom een proces ontworpen dient te worden als deze kant en klaar beschreven staat in de ITIL en BISL boeken ?
Het antwoord is dat de "best practices" weliswaar in de literatuur worden aangereikt maar dat deze niet kant en klaar geïmplementeerd kunnen worden in een organisatie. Immers dienen de bijbehorende procedures, werkinstructies, rollen, templates, gremia en toolconfiguraties nog ontworpen te worden.
De QuickScan als basis voor het ontwerpproces
Onze Quickscan resulteert in een SWOT analyse en een aantal Quick Wins op basis waarvan wij (onderdelen van) de serviceketen kunnen verbeteren.
Een participatieve aanpak voor het ontwerpproces
Consolidated Services hanteert een participatieve aanpak om tot een uiteindelijk ontwerp te komen. In deze aanpak worden een aantal fasen onderscheiden:
- De exploratieve fase waarin we met elkaar afspreken hoe en door wie de creatieve fase wordt uitgevoerd;
- De creatieve fase waarin we gezamenlijk tot concepten komen over de uiteindelijke oplossing. Basis voor deze fase is de uitkomst van de QuickScan;
- De reflectie fase waarin de concepten onder de loep worden genomen en waarin uiteindelijk een beslissing wordt genomen over de in te zetten oplossing;
- De realisatie fase waarin de gekozen oplossing tot in detail wordt uitgewerkt.
Op deze manier zal het ontwerp een gedragen oplossing zijn wat een voorwaarde is voor een soepel inrichtingsproces.
Het ontwerp
Wij ontwerpen demand-, supply-organisaties en individuele processen met als doel dat u de complete regie over uw ICT serviceketen kunt voeren.